72
GUNDERSEN, V. et al. Children and nearby nature: a nationwide parental survey from
Norway. Urban forestry &Urban greening, v. 17, n. 1, p. 116-125, 2016.
GÜNTHER, H. Mobilidade e affordance como cerne dos estudos pessoa-ambiente.
Estudos de Psicologia, v. 8, n. 2, p. 273-280, 2003.
HELLER, A. Teoria de los Sentimientos. 3. ed. Madrid: Editorial Fontamara, 1979.
HERRINGTON, S.; STUDTMANN, K. Landscape intervention: new directions for the
desing of children outdoor play environments. Landscape and Urban Planning, v.
42, n. 2-4, p. 191-205, dec. 1998.
HIGUCHI, M. I. G. House, street, bairro and mata: ideas of place and space in an
urban location in Brazil. Inglaterra: 1999. 372 p. Tese (Doutorado em Antropologia
Social) - Brunel University, 1999.
HIGUCHI, M. I. G. Crianças e meio ambiente: dimensões de um mesmo mundo. In:
NOAL, F. O.; BARCELOS, V. H. L. (orgs.). Educação ambiental e cidadania. Santa
Cruz do Sul: EDUNISC, 2003. p. 201-230.
HIGUCHI, M. I. G.; AZEVEDO, G. de. Educação como processo na construção da
cidadania ambiental. Revista Brasileira de Educação Ambiental, Brasília, v. 1, n. 0,
p. 63-70, 2004.
HIGUCHI, M. I. G.; SILVA, K. Entre a floresta e a cidade: percepção do espaço social
de moradia em adolescentes. Psicologia para América Latina, n. 25, p. 5-23, 2013.
HIGUCHI, M. I. G.; AZEVEDO, G. de; FORSBERG, S. S. A floresta e sociedade: ideias
e práticas históricas. In: HIGUCHI, M. I. G.; HIGUCHI, N. (orgs.). A floresta
amazônica e suas múltiplas dimensões: uma proposta de educação ambiental.
Manaus: Ed. dos Autores, p. 311-329, 2012.
HIGUCHI, M. I. G.; ROSA, D. C.; FORSBERG, S. S. The amazon forest in the
understanding of children and adolescents of Northern and Central-Western Brazil.
Ecopsychology, v. 5, n. 3, p. 188-196, 2013.
HOFFERTH, S. L.; SANDBERG, J. F. Changes in American children’s time, 1981–
1997. Advances in Life Course Research, v. 6, n. 1, p. 193-229, 2001.
IBGE. Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística. Panorama das cidades, 2017.
Disponível em: https://cidades.ibge.gov.br/brasil/rr/boa-vista/panorama. Acesso em:
23 maio 2018.
INSTITUTO SOPHIA MIND. Crianças passam 3,7 horas por dia assistindo
televisão.
2011.
Disponível
em:
http://www.sophiamind.com/pesquisas/criancaspassam-37-horas-por-dia-assistindo-
televisao. Acesso em: 21 nov. 2016.
KAHN, P. H.; KELLET, S. R. Children and Nature. Cambridge: MIT Press, 2002.